Followers

Friday, June 11, 2010

Sahabat Yang Kuat

Sebenarnya tidak mudah untuk menjadi seorag sahabat yang sejati..
hari ini pengalaman itu telah banyak mengajar aku untuk menjadi seorang sahabat yang disenangi..
mungkin aku tidak sempurna seperti yang lain.. Tetapi aku akan cuba untuk menjadi seorang sabahat yang terbaik untuk kalian..

Dalam hidup ini kita harus banyak menimba pengalaman hidup berbanding kita hanya terus jalani hidup ini tanpa terasa yang kita hidup di kelilingi insan2 yang amat sayangi kita.. Walaupun kita kehilangan seseorang yang kita anggap dia adalah tiang buat satu perhubungan yang kita bina, tapi jangan la kita terlalu sedih dan berputus asa dalam menjalani perjalanan hidup yang masih lagi memerlukan kita lebih bersikap tabah dan KUAT dalam segala hal...

Yang pergi tetap akan pergi, kita yang masih lagi hidup ini harus meneruskan perjuangan yang masih lagi belum selesai.. Walaupun kita mengalami sesuatu masalah, kita harus ingat yang Allah itu tidak pernah menyiksa umatnya.. Tetapi Allah mau menguji iman kita, dapatkah kita bertahan dengan ujian yang di turunkan ke kita.. Semua manusia mempunyai masalah dalam hidupnya, aku juga punya masalah.. Tapi pada setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian nya.. Kita harus berusaha, iktiar dan KUAT dalam mengharungi ujian Allah..

Setiap ujian yang datang ada hikmah nya, terima dengan hati yang terbuka dan KUAT kan iman, KUAT kan hati aku percaya tiada yang indah selain kebahagian yang akan kita kecapi..

Khas buat sahabatku kamu harus KUAT.. KUAT.. dan KUAT..

No comments:

Post a Comment