Followers

Friday, November 5, 2010

Cintai Aku Dari Hati... Bukan Kerana Luaran...

Alhamdullilah.. syukur akhirnya dapat juga mjma update blog yang sekian lama mjma tinggalkan ni.. Sebenarnya banyak cerita yang ingin dikongsikan bersama rakan2 semua tetapi masa menjadi penghalang buat mjma terus mengupdate blog ini..

Kebelakangan ini pelbagai cerita dan pengalaman yang mjma harungi dalam kehidupan seharian mjma sebagai manusia.. Manusia ni tak dapat lari dari pelbagai dugaan dan rintangan kehidupan.. Kalau hidup tanpa dugaan maka tak sempurna lah sebuah kehidupan seseorang itu.. Cuma bagaimana cara dan tindakan yang harus kita lakukan untuk menjadikan dugaan itu sesuatu yang terindah dalah hidup kita meski pun dugaan itu adalah sesuatu yang amat pahit untuk kita jalani..

Sepahit mana pun kita harus la bijak untuk mengatasi nya agar ianya menjadi satu pengalaman dalam kehidupan kita.. Moga di masa yang akan datang menjadi pedoman dan panduan buat kita mengingati akan kepahitan yang pernah kita lalui.. Kerna itu la yang terbaik buat kita agar lebih berwaspada dan bijak mengatur langkah..

Bergitu juga dalam percintaan.. Cinta adalah kalimah yang indah dan suci yang lahir dari hati yang jujur dan ikhlas.. setiap kepahitan dan keduaan dalam percintaan adalah asam garam dalam sesebuah perhubungan itu.. sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula orang yang bercinta, perpatah ini sering kita ungkapkan jika berlakunya pergolakan dalam sebuah perhubungan..

Maka cintai la diri ini bukan kerana paras rupa tetapi cintai lah diri ini kerana kau memang benar2 mencaintai aku sejujur2nya dan seikhlas2nya.. Tetapi mjma tak pernah mendapat cinta yang sejati semuanya hanyalah kernan luaran mjma, mjma bukan nak bangga dan perasan tetapi ini lah reality yang mjma harus tempuhi saban hari.. Mjma bersyukur dengan kurniaan Allah terhadap diri ini, sesungguhnya ciptaan Nya mmg indah... Kasih sayang dan keperihatinan adalah tunjang utama yang mjma ingin kan dalam perhubungan bukan kemewahan yang mjma harapkan.. Harap kalian paham apa yang mjma maksudkan...

"Cintai aku dari hati yang jujur dan ikhlas dan bukan cintai aku hanya pada luaran"

1 comment: